2015. november 21., szombat

Bakancsos kirándulás

Szeptemberben kimozdultunk Szlovákiába Lia barátnőnkhöz. A Bakancsos baráti társaság (továbbiakban BBT) egy évi várakozás után eleget tett Lia kedves invitálásának, hogy nézzük meg a vidéket ahol lakik. A várakozás nem a kedvünk hiányából adódott, hanem egyéb okokból. De eljött a nap és elindultunk. Minden BBT-s utazás kalandos, nevetéssel teli, szórakoztató. A legnagyobb öröm az idei utazással az volt, hogy mind a nyolc tagunk részt tudott venni. Ez már régen adódott így. Megérkeztünk szálláshelyünkre, egy apartman holiday resortba a Holliday Village Senec . Szuper kis lakások voltak, és Lia fejedelmi vacsorával várt minket. Modern levessel készült mindenki ámulatára.
Íme a recept:
Avokádós-korianderes leves
2 szál szárzeller kb 20 cm-es darabokra vágva, kb. 10 cm-es darab póréhagyma egyben, egy negyed fejecske kelkáposzta nagyon apróra vágva, egy darabka gumós zeller nagyon apróra vágva, gombapor - szárított gombák porrá őrölve vagy mozsárban zúzva, víz. Kis lángon lassan egy zöldség erőlevest főzni. Ha kész kivenni a szárzellert és a póréhagymát. Hagyni lehűlni, én előző este főztem. Csirkemellet a fagyasztóba tenni egy két órára, akkor sokkal egyszerűbben lehet szeletelni. Szóval a csirkemellet kis kockára vágni és lassan megfőzni a levesben. Csipet só és bors. Farmról/házi csirkemellet vettem ezen volt egy kis zsír is, tehát semmi olaj vagy zsír nem kellett pluszban.
Levesbetét - hagyma vagy újhagyma apróra vágva, koriander zöldje apróra vágva, só, citrom/lime leve és egy érett avokádó apróra vágva Ezt hagyjuk egy két órát a hűtőben összeérni.
Mindenkinek a tányérjára teszünk a levesbetétből és erre rá a levest. Chips-szel kínáljuk.

Ami a chipszet illeti, hihetetlen, de fantasztikus volt a levesben!

Este csacsogás, és az elmaradhatatlan varrogatás, mert még a hegyi túrákra is viszünk kézi öltögetni valót, ha nem is mindenki de Mariskánk biztosan rejteget a táskájában ezt-azt.
Ami Mariskát illeti a hókifli és szilva lekvár most sem maradt otthon.
Másnap útra keltünk a nagy kirándulásra. Csodaszép helyen jártunk: Schlosshof kastélyában. Imádom a kastélyokat! mindig is így volt ez, Magyarország összes várát bejártuk szüleimmel gyerekkoromban, majd az én családommal is sokat felkerestünk. Schlosshof  kastélya is lenyűgöző (azóta is visszavágyom oda), az oda vezető út: Szlovákiából egy gyalog és bicikli úton átsétáltunk. Majd az első élmény a kert volt, amit folyamatosan építgetnek, szépítgetnek, karban tartanak. Bár ősszel voltunk és sok virág már elnyílt, még látható volt milyen lehetett teljes pompájában nyáron. Felértünk a kastélyba......Lia volt az idegen vezetőnk, mindent tud, olyan bőséges volt az információ, hogy a helyi vezetés sem lett volna jobb. Kiérve a kastélyból megnéztük az istállókat, a kis állat simogatót, megebédeltünk, és folytattuk utunkat a gyógynövény kertbe, télikertbe. Hihetetlen sok volt a látnivaló, leírhatatlan volt számomra az élmény.
Másnap (ami már sajnos a hazaindulás napja is volt) Pozsonyba érkeztünk és igyekeztünk mindent megnézni amit csak lehetett, de a várra már nem jutott időnk. Nem baj mert ez egy jó ürügy, hogy visszatérjünk újabb kalandra, együtt így nyolcan, mert ez egy jó csapat!!!!
Éljenek a BBT-s lányok!
Képes beszámolóm is adjon ízelítőt a szűk de annál bőségesebb élményt nyújtó három napunkból.

És ez a fantasztikus virágtündéres képe legyen a zárszó:)