2013. április 6., szombat

Tudtátok?????


Pár napja bukkantam egy nagyon hasznos és érdekes oldalra  a neten , ahol különféle quilt blokkok eredetéről, történetéről olvashatunk. Lévén szombaton összejöttünk a lányokkal egy kis varrogatásra és olyan blokkot próbáltunk ki aminek az elnevezéséről téves információim voltak, infókat kerestem a világhálón, hogy tisztán lássak és akkor akadtam rá erre a fantasztikus oldalra. Bár angolul van bizonyára sokatoknak nem okoz majd problémát, hogy olvasgasson itt viszont azok számára akik esetleg nem tudnak angolul vagy nincs lehetőségük lefordítani , leírom, hogy arról a blokkról, ami kérdéseket idézett fel bennem, miket tudtam meg. És annyira nem is jártam messze az igazságtól.

Én nyílhegynek ismertem , de rám szóltak , hogy ez a blokk nem az a blokk. Vagy mégis????
Tehát EZEN az oldalon azt írják:
Hunter's Star  és Hunter Star
Magyarul:
"A vadász csillaga"


 és a "Vadász csillag"


Két nagyon hasonló blokk , de mégis más egy kicsit.
Mindkettő rácsos mintát alkot összevarrás után , azonban a Hunter's Star (A vadász csillaga) a régebbi és a legnehezebb elkészíteni. Minden egyes sarokban egy bevarrt rombusz forma van. És itt van a lényeg : a bevarrt rombusz forma nagy varrás tapasztalatot igényel ,mert ellentétben a Vadász csillaggal itt nem vágja szét a háromszöget a könnyebb bevarrás érdekében. 
Ezt a blokkot először egy 1935-ben kiadott könyvben tették közzé (The Romance of the Patchwork Quilt in America), de ennél biztosan régebbi mintáról van szó.

A Vadász csillagot más néven Indián nyílhegynek is nevezik !!! Na, itt nyugodtam meg, hogy  akkorát nem tévedtem :::))))
Tehát ez a minta 1960-ra datálódik egy Aunt Martha nevével fémjelzett könyvecskében jelent meg.
nem biztos, hogy pont ebben ebben   a könyvecskében volt , ezt csak illusztrációnak tettem fel
Ha megnézzük a mintát akkor láthatjuk, hogy a régebbivel ellentétben itt egy negyed blokk három részből áll ami egy háromszöghöz kapcsolódik. Csíkokból varrjuk össze a háromszög alatti részt , amit már akár gyors technikával is készíthetünk. 
Míg a régebbi változatnál egy negyed blokkot egy nagy háromszögből alakítunk ki.
Hunter's star

Hunter Star (Indian Arrowhead)
Hát ezt tudtam meg erről a nagyon szép blokkról. Remélem hasznosnak találtátok amiket leírtam.
lázas munka folyik

a végeredmény

Ica és Ildikó munka közben

sikerélmény!!!!!!!
A Hunter Star blokkhoz képes útmutatót találhattok a TUTORIALBAN .

Legyen szép estétek!

PilliMolli


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése